Správa
  • Table './zilinadnes/jos_content_statistics' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed SQL=INSERT INTO `jos_content_statistics` ( `component`,`reference_id`,`type`,`ip`,`user_id` ) VALUES ( 'com_k2','5126','1','54.225.47.124','0' )

My si svoju povinnosť, na rozdiel od Vás, splníme

Mesto opäť kritizuje novinárov. Primátor sa možno inšpiroval u svojho straníckeho šéfa, ktorý túto športovú disciplínu v poslednej dobe dovádza do dokonalosti. O čo ide a kto komu naozaj škodí?

Najväčším tŕňom v oku v poslednej dobe je situácia okolo Dopravného podniku. Už viackrát sme počuli, že mesto postupovalo nad rámec zákona. Navyše problém je to celoslovenský, a žilinskí vodiči zarábajú na pomery na Slovensku veľmi dobre. Mestskému hovorcovi Čorbovi je navyše "ľúto, že je takáto mimoriadna si­tuácia (ktorá je v stave vodičov u nás, ako aj v rámci SR) zneuží­vaná a opakovane využitá, okrem iného, na odradenie všetkých no­vých vodičov, ale aj súčasných zamestnancov." (zdroj tu)

Najprv niekoľko súhlasných viet. Áno, práca šoféra je problematická na celom Slovensku. Napríklad Bratislava musela vodičov lákať až na 3000 eurový náborový bonus napriek tomu, že jej platové podmienky sú ešte lepšie, než v Žiline. Áno, Žilina a žilinskí vodiči autobusov sú na slovenské pomery zaplatení relatívne dobre.

Kde je teda problém?

Problém je, že sme vyše mesiaca jazdili v krízovom režime. A nikto kompetentný k tomu nič nevedel povedať. Na konci dňa môže byť totiž Žilinčanom jedno, koľko vodiči zarábajú, aké majú pracovné podmienky a akú organizačnú štruktúru Dopravný podnik má. Zaujíma nás, či si mesto plní svoju povinnosť.

Čo je horšie, o probléme sa vedelo dlhšie - a aj tak kríze nikto nezabránil. Primátor už minimálne od októbra 2016 vedel, že potrebuje nových vodičov. Na ich inzeráty takmer nikto nereagoval, napriek tomu nevieme o tom, že by svoje náborové snahy zvýšili. Výsledkom bolo, že na začiatku roka 2017 sme v Žiline vyše mesiaca (!) jazdili v krízovom režime. Mesto namiesto toho, aby priznalo systémovú chybu v riadení Dopravného podniku, robilo zo seba obeť.

Do dnešného dňa sme od primátora nepočuli ospravedlnenie a zavedenie systémovej zmeny, ktorá by podobnej kríze predišla. Kým sa tak nestane tak prepáčte, ale my si svoju funkciu na rozdiel od vás plniť budeme.



Dominik Harman

Dominik Harman (1995) žije v Žiline. Absolvoval osemročné Gymnázium Varšavská cesta 1 v Žiline. Momentálne je študentom politológie na Bratislavskej Medzinárodnej Škole Liberálnych Štúdií. Je absolventom Kolégia Antona Neuwirtha, kde má momentálne ako stážista na starosti komunikáciu. Je príležitostným blogerom na blog.tyzden.sk a blog.sme.sk

Napíšte komentár



panerai repliky hodinek
repliky hodinek

Odporúčame vám

Register

*
*
*
*
*

Fields marked with an asterisk (*) are required.