Správa
  • Table './zilinadnes/jos_content_statistics' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed SQL=INSERT INTO `jos_content_statistics` ( `component`,`reference_id`,`type`,`ip`,`user_id` ) VALUES ( 'com_k2','5229','1','54.225.47.124','0' )

Potvrdené: Choma si kúpil auto za 71-tisíc nezákonne, hovorí ÚVO

Primátor Choma sa už rok vozí na luxusnom Audi A8. Úrad pre verejné obstarávanie teraz rozhodol, že obstarávanie bolo protizákonné.

FOTO: Archív FOTO: Archív

Celá kauza sa odohrala už pred rokom. Tu je malé zopakovanie: 12. júna sme informovali o vypísanej ponuke na verejné obstarávanie. Mesto išlo kupovať novú primátorskú limuzínu. Tá stará bola už naozaj stará a len na opravy sa ročne dalo 20-tisíc eur. Auto mali navyše extrémne veľkú spotrebu. Maximálnu možnú sumu 80-tisíc euro Chomovi schválilo aj mestské zastupiteľstvo. Po masívnej kritike verejnosti víťazná firma od zmluvy odstúpila. Následne sa súťaž vypísala znovu - a vyhrala opäť tá istá firma. Podmienky na víťazné auto boli totiž zadané tak špecificky, že takmer nikto iný sa ani prihlásiť nemohol. Vďaka mediálnemu tlaku mesto nakoniec uśetrilo 9-tisíc euro. Pochybnosti o férovosti súťaže však ostali.

Choma prostredníctvom svojho hovorcu reagoval ostro. Celú situáciu zvalil na médiá. “Žiaľ, tým, že sa medializovalo, že ide o „vopred dohodnutú súťaž“, toto podľa nášho názoru mohlo mať vplyv na súťažné prostredie. Mohlo dôjsť k zneisteniu uchádzačov, ktorých uvedené nepravdivé informácie mohli odradiť od predkladania ponúk s vedomím, že by to podľa uvedených informácií mohlo byť aj tak zbytočné. Čo je naozaj škoda, mohli sa „pobiť“ viacerí a znížiť tak vo férovej súťaži cenu,” napísal.


Teraz je rok 2017, od kauzy ubehol už rok. Úrad pre verejné obstarávanie rozhodol, že kritici mali pravdu. Mesto na čele s primátorom Igorom Chomom obstarávalo novú audinu v rozpore so zákonom.

 

Málo času aj príliš úzka špecifikácia

 

Spis od ÚVO má 15 strán a takmer 100 bodov. Vysvetlenie nezákonného postupu je dôkladné, úrad na tejto súťaži kritizuje takmer všetko. Vadí mu napríklad príliš úzka špecifikácia aj krátky čas dodacej lehoty. “Na základe uvedeného a taktiež v spojení so samotnou, a to pomerne detailnou, technickou špecifikáciou predmetu zákazky má rada za to, že kontrolovaný stanovil neprimerane krátku lehotu na dodanie vozidla v trvaní 20 dní, čím neumožnil účasť v predmetnom verejnom obstarávaní tým potenciálnym uchádzačom, ktorí by boli schopní predložiť ponuku na nové vozidlo priamo z výroby,” píše v odôvodnení ÚVO.

Venuje sa aj príliš úzkej špecifikácii. “Kontrolovaný svojim konaním porušil paragraf 10 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní, a to princíp transparentnosti a nediskirminácie hospodárskych subjektov tým, že technické požiadavky stanovené v technickej špecifikácii predmetu zákazky v súvislosti so stanovením stavu najazdených kilometrov max. 5000 km a stanovením požiadavky na prvé vyhlásenie vozidla min. rok 2015 nezabeznečujú hospodársku súťaž, pričom toto porušenie mohlo mať vplyv na výsledok verejného obstarávania.”

 

Správe sa budeme venovať aj naďalej, sledujte ju na našom Facebooku.

Napíšte komentár



panerai repliky hodinek
repliky hodinek

Odporúčame vám

Register

*
*
*
*
*

Fields marked with an asterisk (*) are required.